CONSTRUCTING STUDENT’S SATISFACTION SCALE OF QUALITY TRAINING SERVICES AT BINH DINH MEDICAL COLLEGE

Nguyễn Thị Hồng Vân1,, Bùi Lê Vĩ Chinh1, Đỗ Quang Dương2, Chung Khang Kiệt2, Tô Ngọc Nữ Như Ý2, Lê Quan Nghiệm2
1 Binh Dinh Medical College
2 University of Medicine and Pharmacy at Ho Chi Minh City

Main Article Content

Abstract

Today, the brand of an educational institution depends on the quality of training services and the school's efforts to improve student satisfaction. For universities and colleges, information on student satisfaction helps the school make timely adjustments to improve training quality. The study was carried out to build up a scale of student satisfaction with the quality of training services at Binh Dinh Medical College. The study uses qualitative (theoretical overview and SERVQUAL model to build the initial scale and group discussion to build a preliminary scale) and quantitative (including Cronbach’s Alpha and EFA test) to calibrate the preliminary scale, thereby preliminarily assessing the reliability and validity of the scale and completing the official scale. The student satisfaction scale has been constructed with 6 factors, including responsiveness, empathy, assurance, reliability, tangible means, management capacity training, and satisfaction with 31 observed variables. The scale achieves reliability with all Cronbach's Alpha coefficients greater than 0.7 and total correlation greater than 0.3. EFA analysis showed the good quality of scale.

Article Details

References

1. Nguyễn Thị Nhung và cộng sự, Các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên đối với chương trình đào tạo theo định hướng ứng dụng CDIO tại trường Đại học Công nghiệp Hà Nội. Tập san sinh viên nghiên cứu khoa học 269, Số 9.2019.
2. Lê Huyền Trang, Đánh giá sự hài lòng của sinh viên về chất lượng dịch vụ đào tạo tại trường Cao đẳng Kỹ thuật công nghệ Bà Rịa Vũng Tàu. Luận văn thạc sỹ. Trường Đại học Bà Rịa Vũng Tàu. 2019.
3. Hair J., Anderson, R., Tatham, R. and Black, W, Multivariate data analysis, Prentice Hall, New Jersey. 1998.
4. Nunnally, J., and I. Bernstein., "Psychometric Theory 3rd edition (MacGraw-Hill, New York)". 1994.
5. Parasuraman. A. Z.V và Berry. L, "SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality", Journal of Retailing. 64(Spring), 1988, pp. 12-40