STATUS OF HEALTH EDUCATION OF NURSES IN THE INTERNAL MEDICINE DEPARTMENT – C THAI NGUYEN HOSPITAL IN 2022
Main Article Content
Abstract
Objective: To evaluate the current state of health education of nurses in the Internal Medicine Department – C Thai Nguyen Hospital in 2022. Subjects and methods: A cross-sectional descriptive study, performed on 13 nurses and 65 patients, whole sampling method. Results: 76.9% of nurses answered correctly about the goal of health education. For health education skills, there are 38.5% wrong answers. The number of nurses who answered correctly about the method of health education reached 76.9%. The general knowledge of nurses in the department participating in the survey was classified as follows: 23.1% did not pass (<5 points), had 15.4% good (>8 points) and 61.5% passed. (5-7 points). There were 84.6% of patients were explained the disease status and methods of care for the patient. Conclusion: The percentage of nurses with knowledge and skills on health education is still not high.
Article Details
Keywords
Health education, nursing, knowledge, skills.
References
2. Bộ Y tế (2013) Bộ tiêu chí đánh giá chất lượng Bệnh viện, ngày 03/12/2013.
3. Bệnh viện C Thái Nguyên (2020), Báo cáo công tác khám chữa bệnh ngày 25 tháng 12 năm 2020 của BV C Thái Nguyên.
4. Nguyễn Thị Bích Hạnh (2019), Thực trạng công tác giáo dục sức khỏe cho ngƣời bệnh bệnh phổi tắc nghẽn mạn tính của điều dưỡng tại Bệnh viện 19-8 Bộ Công An năm 2019.
5. Phan Thị Hằng (2021), Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến công tác giáo dục sức khỏe của điều dưỡng tại khoa nội tổng hợp Bệnh viện đa khoa Huyện Mê Linh năm 2021.
6. Trần Thị Hằng Nga (2018), Kiến thức, thực hành giáo dục sức khỏe của điều dưỡng bệnh viện đa khoa tỉnh quảng trị và một số yếu tố liên quan năm 2018. Luận văn thạc sĩ điều dưỡng, Trường Đại học điều dưỡng Nam Định.