THE CURRENT SITUATION OF NURSING CARE AT THE CITY CHILDREN'S HOSPITAL IN 2022

Thị Hồng Linh Lê1,, Hồ Trung Tín Trần1, Thị Bích Ngọc Nguyễn1, Lâm Thanh Trúc Nguyễn1, Thị Yến Phượng Lê1
1 City Children's Hospital

Main Article Content

Abstract

Objective: Determining the satisfaction rate of patients’ relatives in nursing care at the City Children's Hospital in 2022. Methods: A cross - sectional descriptive study was conducted on 210 patients’ relatives being treated at the City Children’s Hospital in 2022. A pre-designed questionnaire was used to survey the satisfaction of patient relatives about the patient’s reception, drug use, monitoring, and health education counseling of nursing. Descriptive statistics were used to analyze the data. Results: The results show that the majority of participants are female, accounting for 71.9%, and the average age is 34 (±3,5) years old. The satisfaction rate of participants about nursing care in all fields is over 85%. In which,"Welcoming patients" accounted for the highest rate (89,7%), followed by "Health education counseling" with 88,6% and the "Using drugs and monitoring drug use” accounted for the lowest rate with 85,6%. The average satisfaction rate of patient relatives about nursing care is 88%. The factor with the lowest satisfaction rate belongs to “Ask for more help and thank you” with 75,2%. Conclusion: Generally, the nursing inpatient care of the nurses at the City Children's Hospital was evaluated quite well by patient relatives. However, the rate of failure is still high in the criteria "Using drugs and monitoring drug use" and "Welcoming patients". Hospitals, Nursing Departments and other stakeholders need to have an appropriate strategy for nurses to promote the criteria that have been performed well, and propose measures to improve the criteria that are still limited.

Article Details

References

1. International Council of Nurses wesite. 2002, accessed 02/01/2023, https://www.icn.ch/nursing-policy/nursing-definitions
2. Bộ Y tế. “Thông tư 31/2021/TT-BYT Quy định hoạt động điều dưỡng trong bệnh viện”, Hà Nội. 2021
3. Nguyễn Thị Hoàng Yến, Võ Hồng Khôi, Nguyễn Ngọc Hòa. Sự hài lòng người bệnh về giao tiếp của người Điều dưỡng. Tạp chí Y học Việt Nam, 506(1). https://doi.org/ 10.51298/vmj.v506i1.1164
4. Văn Thị Mỹ Hoàng (2021). Thực trạng công tác chăm sóc người bệnh của điều dưỡng tại khoa nội tim mạch thần kinh Viện y dược học dân tộc thành phố Hồ Chí Minh năm 2021. Đề tài cấp cơ sở Viện Y dược học dân tộc thành phố Hồ Chí Minh năm 2021.
5. Dương Thị Bình Minh (2012). Thực trạng công tác chăm sóc điều dưỡng người bệnh tại các khoa lâm sàng bệnh viện Hữu Nghị năm 2012.
6. Nguyễn Thị Hiền (2020). Đánh giá bước đầu kết quả chăm sóc toàn diện cho người bệnh tại khoa ngoại sản - Bệnh viện Đa khoa Mê Linh năm 2019. Đề tài cấp cơ sở Bệnh viện Đa khoa Mê Linh năm 2020.
7. Bùi Thị Bích Ngà (2011). Thực trạng công tác chăm sóc Điều dưỡng qua nhận xét của người bệnh điều trị nội trú tại bệnh viện Y học cổ truyền Trung ương Năm 2011. Luận văn Thạc sĩ Quản lý Bệnh viện, Trường Đại học Y tế Công cộng, Hà Nội.
8. Matziou, V., Boutopoulou, B., Chrysostomou, A., Vlachioti, E., Mantziou, T., & Petsios, K. Parents’ satisfaction concerning their child’s hospital care. Japan Journal of Nursing Science 2011; 8(2), 163–173. doi:10.1111/j.1742-7924.2010.00171.x
9. Phạm Thị Hồng Nương (2018). Hiệu quả các giải pháp nâng cao các kỹ năng chăm sóc bằng thuốc của điều dưỡng bệnh viện Đa khoa Đồng Tháp năm 2018. Kỷ yếu nghiên cứu khoa học, Bệnh viện Đa khoa Đồng Tháp. 2018; Tr. 144 – 152.
10. Esfandiari RH, Shabestari AA. Mothers’ Satisfaction with Hospital Care in Children. Annals of Medical and Health Sciences Research 2019; 9 (3): 608- 613.