STUDENTS' SATISFACTION ON THE COURSE OF CONTINOUS MEDIACL EDUCATIONIN OF VINH PHUC COLLEAGUE IN 2022

Văn Tuyến Triệu1,, Thị Luyến Trịnh1, Thị Nguyên Hương Đào1, Thị Sáng Phạm1
1 Vinh Phuc College

Main Article Content

Abstract

The study receiVed the participation of 124 participants (HVs), of which 55.65% were female and 44.35% were male; graduate leVel is 83.06%, uniVersity leVel is 16.94%. The obserVed Variables in the scale haVe good explanations for the satisfaction of students with the course Medical Pedagogy. The research results show that: Student has a high leVel of satisfaction with the obserVed Variables belonging to 5 groups of factors in the scale, in which the Variables belonging to the factor group "tangible material means" haVe the aVerage score of Satisfaction is the lowest, which reflects that the classroom facilities still haVe limitations that need to be oVercome. Research on oVerall student satisfaction results: high satisfaction with the class's teaching staff, management, class organization, training program, training course quality, facilities classroom serVice. In which the satisfaction score on facilities is the lowest. All groups of factors haVe a positiVe correlation with student satisfaction with the course, this correlation is statistically significant with P<0.001. Recommendation: Further research is needed to perfect and standardize the scale; The school needs to upgrade the classroom facilities; Curriculum and training materials also need to be updated to serVe the next courses well; It is necessary to pay attention to all factors to improVe student satisfaction with continuous training courses at Vinh Phuc College

Article Details

References

1. Bộ Y tế (2013), ThÔng tư 22/2013-TT-BYT, ngày 09/8/2013, Về Việc hướng dẫn đào tạo liên tục trong lĩnh vực y tế.
2. Bộ Y tế (2020), ThÔng tư 26/2020-TT-BYT, ngay 18/12/2020, Về Việc Sửa đổi, bổ sung một số điều của ThÔng tư 22/2013/TT-BYT ngày 09 tháng 8 năm 2013 của Bộ trưởng Bộ Y tế hướng dẫn Việc đào tạo liên tục cho cán bộ y tế
3. Lê Huyền Trang (2019), Luận văn thạc sĩ, Đánh giá sự hài lòng của sinh Viên Về chất lượng dịch Vụ đào tạo tại Trường Cao đẳng Kỹ thuật CÔng nghệ Bà Rịa – Vũng Tàu.
4. Nguyễn Thị Hồng Vân, Bùi Lê Vĩ Chinh, Đỗ Quang Dương, Chung Khang Kiệt, Tô Ngọc Nữ Như Ý, Lê Quan Nghiệm (2022), xây dựng thang đo sự hài lòng của sinh Viên Về chất lượng dịch Vụ đào tạo tại Trường Cao đẳng Y tế Bình Định, Tạp chí Y học Việt Nam, số 2-2022 (519), tr.46-53.
5. Trường Cao đẳng Vĩnh Phúc (2022), Kế hoạch thực hiện chỉ tiêu nhiệm Vụ đào tạo liên tục cán bộ y tế năm 2022