EXPERIENCE OF IN-PERSONAL PATIENTS AT THE CLINICAL DEPARTMENTS OF TWG LONG AN HOSPITAL IN 2023
Main Article Content
Abstract
Background: Health service providers have also been improving the quality of medical services, helping people have access to the best quality services in which the patient's experience is known. is an important activity in taking the patient as the center, towards the satisfaction of the patient. Research objective: Describe the experience of inpatients in
Methods: Cross-sectional study, descriptive and qualitative combination, using convenience sampling , over 200 subjects. Research subjects: Inpatients who have completed their treatment, completed discharge procedures, are about to leave, or their relatives are the primary caregivers of the patient. Result: Average experience score general 7.7. The percentage of patients with an overall positive experience was 56%. In which, the factors rated by patients as satisfied with the highest percentage are the service attitude of health workers and experience of medical examination and treatment activities. Conclusion: The percentage of patients with a positive overall experience was 56% with the factors most appreciated by patients as the service attitude of health workers and care in medical examination and treatment activities. From there, it can be seen that the hospital has a team of health workers who not only have high professional capacity and experience but also have good communication skills with both patients and relatives.
Article Details
Keywords
Patient experience, TWG Hospital
References
2. Bệnh viện TWG Long An. Báo cáo hoạt động khám chữa bệnh nội trú 6 tháng đầu năm 2022 tại Bệnh viện TWG Long An, 2022.
3. Sở Y tế thành phố Hồ Chí Minh (2018), Quản
lý chất lượng khám chữa bệnh, truy cập ngày 20- 10-2021.
4. Sở Y tế thành phố Hồ Chí Minh. Công văn số 1729/SYT-NVY ngày 04 tháng 04 năm 2019 của Sở Y tế thành phố Hồ Chí Minh về việc triển khai khảo sát trải nghiệm người bệnh trong thời gian điều trị nội trú tại các bệnh viện trên địa bàn Thành phố Hồ Chí Minh. Thành phố Hồ Chí Minh: Sở Y tế thành phố Hồ Chí Minh; 2019.
5. Nguyễn Thị Quỳnh Anh. Trải nghiệm của người bệnh sau thời gian điều trị nội trú tại Viện Tim thành phố Hồ Chí Minh.Trường Đại học Kinh tế TP. Hồ Chí Minh; 2021.
6. Lê Trương Bảo. Khảo sát trải nghiệm người bệnh nội trú tại 3 khoa ngoại, Bệnh viện Chợ Rẫy năm 2020, Trường Đại học Y tế Công cộng; 2020.
7. Tăng Chí Thượng (2018) Xây dựng bộ câu hỏi khảo sát trải nghiệm người bệnh nội trú trên địa bàn thành phố Hồ Chí Minh, Sở Y tế Tp.HCM