EVALUATING DIABETES' SATISFACTION WITH MEAL SUPPLY OF THE NUTRITION DEPARTMENT OF CENTRAL ENDOCRINE HOSPITAL
Main Article Content
Abstract
Objective: Evaluating the level of satisfaction of diabetic patients with the meal provision of the Department of Nutrition, Central Endocrine Hospital. Method: A cross-sectional descriptive study on 255 people with diabetes receiving inpatient treatment and using meals at the Central Endocrine Hospital during the period from May 2022 to June 2022. Results: The number of patients who are satisfied and very satisfied with the staff delivering meals in terms of their open, approachable attitude, gentle communication and polite greetings when delivering meals accounts for nearly 90%. 100% of patients are satisfied with the nutritional value and dishes prepared to suit the patient's condition. There were 206 patients who rated the dishes as suitable to their taste, accounting for 80.8%. Most patients are satisfied with the origin of the hospital's foods and food preparation. 100% of patients are satisfied that the food tray has a lid and 82% are satisfied that the tray is clean. 90.2% responded that the hospital provided meals that met over 70% of patients' expectations. Conclusion: Most patients are satisfied with the hospital's food provision
Article Details
Keywords
satisfaction, diabetes, catering.
References
2. Tayfun D et al (2013). The Relationship Between Sexual Quality of Life, Happiness, and Satisfaction with Life in Married Turkish Women. Sex Disabil, 31, 239-247
3. Nguyễn Thành Luân (2017). Hài lòng của người bệnh nội trú về dịch vụ cung cấp suất ăn của Khoa dinh dưỡng tại một Bệnh viện trường đại học tại Thành phố Hồ Chí Minh năm 2017. Tạp chí Y học TP. Hồ Chí Minh-Tập 22
4. Nguyễn Thị Phương Thảo và cộng sự (2018). Khảo sát sự hài lòng của người bệnh nội trú về tình hình cung cấp suất ăn của Khoa dinh dưỡng Bệnh viện Đa khoa tỉnh Thái Bình năm 2018. Tạp chí Khoa học Điều dưỡng – tập 03 – số 05
5. Bộ Y tế (2019). Quyết định số 3869/QĐ-BYT Ban hành các mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng người bệnh và nhân viên y tế.
6. Nguyễn Thị Hà Thu và cộng sự (2017). Sự hài lòng của người bệnh nội trú về việc sử dụng suất ăn bệnh lý và một số yếu tố liên quan tại Bệnh viện Trung ương Quân đội 108 năm 2017. Tạp chí Y dược lâm sàng 108, tập 13-số 1/2018
7. Nguyễn Thị Hằng Nguyệt (2021). Đánh giá sự hài lòng của người bệnh nội trú về chăm sóc dinh dưỡng tại Bệnh viện Phục hồi chức năng Nghệ An năm 2021.Tạp chí Khoa học Điều dưỡng – tập 04 - số 03